העמדה לדין בכפוף לשימוע – מה המשמעות?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
אריה_דרעי

 

אריה_דרעי
אריה דרעי – יועמד לדין בכפוף לשימוע?

בשבועות האחרונים ישנם דיווחים המציגים כי יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, ככל הנראה יועמד לדין, בכפוף לשימוע. לרוב האנשים, המונח העמדה לדין ברור ובהיר, אך לא כולם יודעים ומבינים מהו המונח "העמדה לדין בכפוף לשימוע". עורך דין צווארון לבן שרון נהרי, עושה סדר במונחים ומסביר, מה המשמעות של העמדה לדין בכפוף לשימוע, תוך התייחסות למקרה של דרעי.

"העמדה לדין בכפוף לשימוע, הינו תיקון לחוק העונשין, שבוצע לפני מספר שנים. התיקון קובע, שכל אדם, החשוד בעבירת פשע ותיקו עבר לפרקליטות, יכול ויעלה את טענותיו בפני הפרקליטות, זאת לאחר שקרא את ליבת חומר הראיות. בדרך זו, הוא יוכל לשכנע מדוע יש להימנע מהגשת כתב אישום נגדו", מציג עו"ד נהרי.

סעיף 60 א'

"סעיף 60 א' שחוקק לפני מספר שנים, הוא למעשה דבר מבורך. בהתאם לסעיף זה (חוק סדר הדין הפלילי), לפני שהתיק עובר לפרקליטות, יש לחשוד זכות להביע את טענותיו – מדוע להימנע מהגשת כתב אישום. לא פעם, אנחנו מצליחים להגיע לפרקליטות לאחר שאנחנו לומדים את החומרים, ולשכנע מדוע להימנע מהגשת כתב אישום. זהו צעד מבורך, וטוב שעשו אותו. בעניין אריה דרעי, לשיטתי, ברגע שיקבלו את חומר הראיות, יש מקום לשכנע את הפרקליטות, מדוע יש להימנע מהגשת כתב אישום, וצריך להתווכח על הראיות ועל היסוד הנפשי. אני סבור, כי יש סיכויים לא מבוטלים שהתיק נגדו יסגר", טוען עו"ד פלילי שרון נהרי.

עדכונים נוספים