הפללת עסקים שמכרו אלכוהול לקטינים: ההקשחה בחוק

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

ב-mynet פורסם כי שלושה בתי עסק ביישובי בנימין הופללו לאחר שמכרו אלכוהול לקטינים. הנערה שהפלילה אותם פעלה כסוכנת סמויה של המשטרה. בסופו של דבר, בהתאם לבקשה של עו"ד פלילי שייצג אותם, התקבלה החלטה להקל בעונש של שלושת בתי העסק, שייסגרו לחצאי ימים.

בשנים האחרונות תושבי מדינת ישראל עדים למקרים רבים של עבירות אלכוהול שבוצעו על ידי קטינים. ישראל אינה המדינה היחידה או הראשונה בה יש בעיית אלכוהול בקרב הצעירים ומדינות רבות נוספות ברחבי העולם מטפלות בבעיה על ידי חוקים ועונשים חמורים. מה אומר החוק בנוגע לאיסור מכירת אלכוהול לקטין ומה התוצאות של ההפרה הזו?

איסור מכירת אלכוהול לקטינים

adsהסיבה לכך שמדינת ישראל החליטה לאסור על מכירת אלכוהול לציבור הקטינים נעוצה בכך שארגון הבריאות העולמי והרשות האחראית על תחומי הסמים והאלכוהול, פרסמו נתונים המעידים על כך שבכל כמה שנים גיל הקטינים ששותים משקאות אלכוהוליים יורד. נתון נוסף ומדאיג לא פחות הצביע על כך שמדי שנה כמות בני הנוער השיכורים עולה.

שכרות יכולה להוביל כל אדם למצבים של אלימות, חוסר יכולת להתמודד עם מטלות פשוטות, מעשים פליליים ומעורבות בתאונות דרכים. במקרים בהם מדובר על בני נוער, מצב זה מתחדד יותר. בחודש אפריל 2010, חוקק במדינת ישראל חוק חדש שנקרא "חוק המאבק בתופעת השכרות". השורה התחתונה של חוק זה היא שאף עסק אינו יכול למכור אף משקה אלכוהולי או משקה שבו יש רמיזה אלכוהולית לקטינים.

מה אומר החוק?

  • לא מוכרים לקטינים – החוק קבע איסור מוחלט על מכירת אלכוהול לקטינים מתחת לגיל 18. בנוסף, החוק קבע כי הקטינים אינם יכולים להחזיק שום משקה שבתוכו יש אלכוהול בכל מקום ציבורי בכל שעות היממה.
  • רכישה עבור קטין – יש איסור מוחלט של רכישת משקה המכיל אלכוהול. פעמים רבות קטינים מבקשים ממבוגרים לקנות עבורם אלכוהול או סיגריות. חשוב לדעת כי ביצוע פעולה זו היא עבירה על החוק.
  • מודעות – בעל פיצוציה או חנות שבה נמכרים משקאות אלכוהוליים, שמכר משקה אלכוהולי לקטין, יואשם בעבירה, אלא אם הקטין הראה לו תעודת זהות של בגיר והוא יכול להוכיח זאת. במקרה הספציפי שהזכרנו, חלק מהמוכרים לא דרשו תעודת זהות מאותה קטינה.

לסיכום, בחוק קיים איסור מוחלט של מכירת אלכוהול לקטין. בעל עסק או פיצוציה שייתפס מוכר לקטין כל משקה בו יש אלכוהול, מבצע עבירה פלילית ומסתכן בעונש מאסר של שישה חודשים ובמקרים מסוימים אף יותר מכך. במקרה זה יש להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי.

עדכונים נוספים