איומים בפייסבוק בעלי משקל זהה לאיומים פנים אל פנים

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

כתב אישום הוגש לפני מספר ימים לבית משפט השלום בת"א נגד עמוס כהן בן ה-50 ממבשרת ציון. כהן מואשם בעבירות של איומים בכתב לרצוח שרים בממשלה, ח"כים וידוענים מתעשיית הבידור הישראלית.

iumim

מכתב האישום עולה כי כהן הבהיר פעמים רבות שכבר רצח שני אנשים בעבר, וכי הוא עלול לעשות זאת שוב. הוא העביר הודעות דרך רשת פייסבוק לאנשים רבים שהתלוננו על כך, וביניהם כאמור, ח"כים, שרים ומפורסמים. הרשימה כללה בין היתר את השרים והח"כים יאיר לפיד, ציפי לבני, אופיר אקוניס ועוד, וכמו כן שתי דוגמניות, אחת מהן היא גלית גוטמן.

האיומים לא פסקו כאן: לפי אישום פלילי השייך לנאשם, עולה כי באמצע חודש אוגוסט, איים כהן גם על שופט במהלך דיון, הבהיר לו שכבר רצח שני אנשים וכי הוא עלול לעשות זאת שוב, וכי השופט יהיה הקורבן. הנאשם נעצר עד תום ההליכים ובנימוקים הוסבר כי ישנה מסוכנות רבה בדבריו וכי הוא בעל עבר פלילי כבד, מה שעלול להפוך את המילים המאיימות למעשים של ממש.

משקל זהה לאיומים בפייסבוק ולאיומים פנים אל פנים

באופן עקרוני, לאיומים במדיה הכתובה יש אותו משקל כמו לאיומים פנים אל פנים, אבל כשמדובר במדיה כתובה, ההוכחה של עבירת האיומים בפועל, קלה יותר וזמינה, שכן ישנו תיעוד כתוב. סעיף 192 לחוק העונשין, לא דורש כי האדם שאליו הופנו האיומים יוכיח שהרגיש מאוים. המבחן יהיה המסר שנשלח ומה הייתה כוונתו. איומים על גוף, רכוש, נכס של אחר בכוונה להפחיד או להקניט. התוצאה איננה חשובה לעניין רכיבי העבירה, מכיוון שמדובר בעבירה התנהגותית.

במילים אחרות, האיומים נחשבים לעבירה פלילית על פי סעיף 192 בחוק העונשין. איומים, על פי הפסיקה, הם מעשה חמור, אבל הפסיקה גם מתייחסת לחומרה הנשקפת מתוכן האיום. עונשו של אדם המורשע באיומים, עשוי להגיע עד שלוש שנות מאסר, אולם בנסיבות שבהן הנאשם ללא עבר פלילי ולאיומים לא צורפה עבירה אחרת בכתב האישום, וכמובן לאחר שנבחנו כל נסיבות הביצוע ונסיבות הנאשם, ישנו ספקטרום רחב מאוד של ענישה – החל ממאסר על תנאי והלאה. במקרים מיוחדים מאוד, אפשר לבקש אי הרשעה, בהתאם לקריטריונים לכך, על פי הפסיקה. בכל מקרה, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי בסוגיות מן הסוג הזה.

צפו בנאשם עמוס כהן משוחח עם רובי ריבלין:

עדכונים נוספים