עו"ד פלילי שרון נהרי בראיון ל- YNET: על חוק בדיקת נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

עד היום, משטרת ישראל השתמשה בכלים שונים כגון ה"ינשוף", על מנת לבדוק רמות אלכוהול בגופם של נהגים. יחד עם זאת, היה קיים פער בבדיקה של סמים כגון מריחואנה וסמים אחרים.
עו"ד פלילי שרון נהרי מסביר על הדרך שבה שוטרים הולכים לבדוק את רמת הסמים אצל נהגים בכביש: "עד היום החוק אפשר לשוטר שהיה לו חשד סביר לגבי נהג מסוים בכביש, לבקש מהנהג להתלוות אליו לתחנת המשטרה לבדיקת ינשוף, שתן, או דם. היום הכנסת אישרה חוק, שאומר כי ניתן בעזרת בדיקת רוק פשוטה, לבצע בדיקה על המקום, ללא תירוצים".

הבעיה עם חוק זה, היא אדם שהשתמש בקנאביס לפני מספר ימים, עושה בדיקה שגרתית במצב הכרה 100% ויוצא שיש לו שרידים של סם ברוק. מה שעלול להוביל לכך שיקחו לו את הרשיון. בנוסף, אין שיעור מינימלי של שרידי סם אשר מותרים לפי החוק החדש. אי אפשר לדעת מתי הבן אדם עישן.  הענישה במקרים האלה היא ענישה מחמירה. יחד עם זאת, לא הגיוני שבן אדם ייתן את הדין על משהו שהוא לא מבצע בפועל בזמן הנהיגה, אלא על עישון שהוא ביצע לפני מספר ימים.

 

עדכונים נוספים