עו"ד פלילי שרון נהרי על פרשת אנתוני וארן – המטה ערוץ 10

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

עו"ד פלילי שרון נהרי התארח בתכנית "המטה" בערוץ 10, בהנחייתה של איילה חסון, ודיבר על פרשית אתוני וארן, אשר כזכור – צולם יחד עם כדורגלנים נוספים מבצעים אקטים מיניים מבזים בצעירה, ונחקר במשטרה תחת חשד לפלילים. עורך דין פלילי נהרי התייחס לבעייתיות הטמונה בהפעלת הלחץ על הצעירה להגשת התלונה. לטענתו, הצעירה הודתה כי לא היא הגישה את התלונה במשטרה, דבר  המעלה את התהייה – האם בוצע אונס או לא? מדוע הופעל לחץ כה רב להגשת התלונה דווקא על אונס? וכיצד קורה מצב בו לא נתנו את הדעת על חלקה המרכזי של הפרשיה: נושא הפצת הסרטון ע"י גורמים מעורבים, ו/או עלומים.

"זה בסדר ולגיטימי להפעיל לחץ על מנת שהאמת תצא לאור", כך אומר עו"ד נהרי. "המתלוננת הודתה כי הסכימה לביצוע האקט, הייתה בהכרה ושיתפה פעולה. ואף ציינה כי הייתה מודעת לכך שהיא מצולמת. "משמעות הדבר היא שכעת הזווית החקירתית אמורה להתמקד בעיקר בנושא ההפצה", הוסיף עו"ד נהרי.

"הוכחת ההפצה, ומציאת הגורם הראשוני אשר הפיץ את החומר, היא קשה ולא פשוטה כלל בעידן התקשורת, הווטסאפ, הפייסבוק ושאר הפלטפורמות השיתופיות, תכנים מסוג זה מתפשטים כאש בשדה קוצים", מסביר עו"ד נהרי.

הוא עוד ציין, כי הוא עצמו מתנגד חריפות למגמת הפצת הסרטונים והתמונות שנוצרה בשנים האחרונות, בין אם מדובר בשיימינג, נקמה גרידא, חוסר מחשבה או אפילו טעות אנוש. הפרטיות של אדם הנה קודש הקודשים, ולא נעשה מספיק כדי להגן עליה. אומנם מציאת האשמים במקרים כאלו היא לא פשוטה, אבל על כל המעורבים בדבר יש לתת את הדין על מעורבותם.

בפאנל הוזכר מספר פעמים כי השחקנים והמועדון התנצלו לא פעם על המחדל ועל החדירה לפרטיות, וכי התלונה על האונס לא רלוונטית עוד, כי אם נושא הפצת הסרטון ועברה על חוק צנעת הפרט.

"אין כל חוק שאוסר על צילום סצנות מיניות, עם זאת חשוב לקחת בכובד ראש את העברה שאכן בוצעה בתיק זה – היא הפצת הסרטון וחדירה לפרטיותה של המתלוננת" – סיכם במילותיו עו"ד שרון נהרי.

 

עדכונים נוספים