עורך דין פלילי שרון נהרי – גניבה ממעביד: לא רק גניבה ישירה

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

עבירת גניבה ממעביד היא עבירה אליה יש להתייחס ברצינות רבה, שכן מדובר בגניבה לכל דבר, ואין משנה הדבר אם מטרתה הייתה המעביד או אדם אחר כלשהו. נהפוך הוא – חוק העונשין מגדיר עבירות גניבה ממעביד כעבירות גניבה חמורות יותר מגניבה סתם, במיוחד אם הגניבה מתבצעת על ידי עובד ציבור או על ידי עובד ממעבידו.

כאן המקום לציין כי בעוד שסעיף 383 לחוק העונשין תוחם את עבירת הגניבה כעבירה שעונשה המקסימלי הנו שלוש שנות מאסר, הרי שגניבה ממעביד המוגדרת בסעיף 391 עשויה להגיע לעונש מאסר של עד שבע שנים, שכן בין מעביד לעובד ישנה מערכת יחסים מיוחדת המושתתת בעיקרה על אמון, עבודה משותפת וחשיפה לציוד, לסודות ועוד. ראוי לציין בהקשר של עבירה זו את מעילת הענק בחברת YES, אשר בפרשה זו הוגש כתב אישום נגד עובדת החברה, פזית ולד.

לא רק גניבה ישירה

כמו כן, יש לציין כי בשנים האחרונות קיימת החמרה בענישה של בתי המשפט כלפי עובדים שעברו על עבירת הגניבה ממעבידם – שכן לא רק שהעבירה עצמה עלולה להסב נזק כבד למעביד, כי אם אף לפגוע אנושות באמון שנתן בעובד לו הוא משלם שכר. גניבה ממעביד יכולה להתבטא במספר אופנים – החל מדיווח על שעות עבודה שלא בוצעו בפועל, ועד לשימוש בציוד השייך למעביד שלא בשעות העבודה ובמקום העבודה (לדוגמא כלי רכב, ציוד מכני או ציוד מחשב).

הגניבה באשר היא מוגדרת כעבירה פלילית שעונשה בצידה. עם זאת, יש לזכור כי בתי המשפט יבחנו כל מקרה לגופו ובמכלול הנסיבות יישקלו ותק העובד במקום העבודה, תפקידו של העובד, תרומתו של העובד ומידת האמון שתלה בו הארגון. לעתים במקרים "קלים" יחסית, ניתן יהיה להסתפק בפיטורי העובד בלבד כעונש הולם, אולם במקרים רבים הענישה תהיה חמורה יותר.

החשיבות של עורך דין פלילי בחקירה

כאן המקום להזכיר כי עובדים רבים מגיעים להליכי שימוע ו/או משתפים פעולה עם חוקרים פרטיים מטעם הארגון, כאשר המעביד חושד כי העובד מבצע עבירה פלילית. במקרים אלו, טרם שיתוף הפעולה ומסירת המידע לחוקרים ו/או כחלק מהליכי שימוע פלילי מומלץ להתייעץ עם עו"ד פלילי שינחה את העובד החשוד בגניבה.

אין לראות בתוכן הכתבה ייעוץ משפטי כלשהו.
משרדו של עו"ד פלילי שרון נהרי מתמחה בייצוג עובדים הנחשדים בעבירות של גניבה ממעביד, ייצג וסגר תיקים לעובדים שהואשמו בגניבה מחברות היי-טק, מבנקים וממוסדות ציבור או מחברות פרטיות, ואף ייצג אותם בהליכי השימוע.

עדכונים נוספים