הכנה לחקירה במשטרה

Sharon Nahari - Preparing for a police investigation

החקירה במשטרה היא לעולם מעמד לא פשוט – גם עבור מי שיוצא ונכנס מחדרי החקירות – וכמובן שעל אחת כמה וכמה עבור אזרחים נורמטיביים מן השורה אשר זומנו ביום בהיר אחד לחקירה. בדיוק מהסיבה הזו אם זומנתם לחקירה במשטרה – הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לעורך דין פלילי מנוסה המתמחה במשפט הפלילי.

הנחקרים נמצאים תחת לחץ עצום

מעבר ללחץ הנפשי שמשפיע על הנחקר מעצם הישיבה מול שוטר החוקר אותו, בין אם באזהרה ובין אם לא, הרי שאי-הנוחות הנה פועל יוצא של פערי הידע בין השוטר לנחקר.

במילים אחרות, השוטר יודע בדיוק אילו ראיות מונחות על שולחנו ומהו חוזקן המשפטי, אך ברור ונהיר הוא שאת הפרטים הללו הוא לא יחלוק עם הנחקר.

פערי הידע הללו הנם בבחינת נכס יקר עבור החוקר משום שבמצב בו הנחקר לא יודע מהן הראיות הקיימות כנגדו, אם בכלל, הרי שכל מילה אותה יוציא מפיו עלולה להיות גם זו שתביא להפללתו.

זאת ועוד, בגלל שנחקרים רבים סבורים כי שמירה על זכות השתיקה, זכות יסוד במשפט הפלילי, תחזק את הראיות כנגדם, הרי שהם נוטים לנדב בעצמם גרסאות לחוקרים וזאת מבלי להיוועץ תחילה בעו"ד לחקירת משטרה – מדובר בטעות אסטרטגית קשה שהחוקרים רק ישמחו לנצל.

עורך הדין יסייע לכם להתכונן לחקירת המשטרה ולהציג גרסה עקבית

אשר על כן, באם זומנתם או נלקחתם לחקירה פלילית באזהרה, ובין אם קיבלתם לביתכם רק הזמנה לסור למשטרה ועם הגיעכם, התברר לכם שלא מדובר בחקירה באזהרה, הרי שהדבר הראשון והנכון ביותר שיהיה עליכם לעשות הוא לא לומר מילה לפני שתנצלו את זכותכם להיפגש ולשוחח עם עו"ד לחקירת משטרה. הערך המוסף של השיחה המוקדמת עם עו"ד לרישום פלילי טמון ביכולתו לסייע לכם בגיבושה של גרסה עקבית שאותה תוכלו להציג בשלב מאוחר יותר לחוקרים. כל זאת באופן שיאפשר לכם להימנע מסתירות כאלה ואחרות הנובעות מההתרגשות שאותה אתם חשים נוכח המעמד המלחיץ.

הניסיון מלמד כי ההבדל בין חקירה שהסתיימה מבלי שהנחקר התייעץ עם עו"ד לחקירת משטרה, לחקירה שהסתיימה לאחר מפגש עם עורך דין והכנה מוקדמת הוא משמעותי מאין כמוהו. ההכנה המוקדמת לחקירה יכולה להיות ההבדל בין כתב אישום לזיכוי וחזרה מלאה לשגרה –  עכשיו תעשו אתם את החשבון.

נחקרת במשטרה ו/או נעצרת ושוחררת? זה לא סוף פסוק. לחץ למידע.

משרד עו"ד שרון נהרי מתמחה במתן ייעוץ משפטי לנחקרים אשר זומנו לחקירה במשטרה. באם יצרתם עמנו קשר בעודכם בתחנת המשטרה, אחד מעורכי הדין של המשרד יגיע אליכם באופן מידי ויכין אתכם לקראת החקירה הצפויה. כל שנותר לכם לעשות הוא להסיר כל דאגה מלבכם וליצור עמנו קשר לאלתר.