סגירת תיק פלילי ושימוע פלילי 60א'

Sharon Nahari - Closing a criminal case and a criminal hearing

סגירת תיק פלילי – יש מה לעשות!

תיק פלילי וכתב אישום פלילי הם מכשול קריטי מאין כמוהו בחייו האישיים והמקצועיים של כל אדם באשר הוא. לכן, במידה ונפתח כנגדכם תיק פלילי, מהרו לפנות לעורך דין פלילי מנוסה על מנת שיעשה ככל יכולתו במטרה להגיע למצב של סגירת תיק פלילי במהירות האפשרית, ובכך לאפשר לכם לחזור לשגרה מהר ככל הניתן.

ברור ונהיר הוא שקיומם של תיק פלילי וכתב אישום פלילי כנגד אדם זה או אחר, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתיק פלילי שנפתח לאדם שמעד לראשונה בחייו, עלול להקשות על ההתקדמות במסלול החיים המקצועי שבחר ועצמו. מעבר למשמעויות המקצועיות הישירות של אי-קבלה למקומות עבודה מסוימים המחייבים את הצגתה של תעודת יושר, הרי שיש בתיק פלילי וכתב אישום פלילי בכדי לערער את דימויו העצמי של הנאשם במידה ניכרת.

מהו סעיף 60א' לחוק סדר הדין הפלילי?

בדיוק מהסיבה הזו מחייב סעיף 60א' לחוק סדר הדין הפלילי את הפרקליטות, לשלוח מכתב לכל מי שכנגדו היא צפויה להגיש כתב אישום פלילי ולהודיעו על כך מבעוד מועד. חובת היידוע מצד הפרקליטות היא פועל יוצא של הזכות לשימוע, ובמילים אחרות, זכותו של כל אדם לפנות לפרקליטות תוך 30 יום מקבלת ההודעה ולנסות להניאם מכוונתם זו בטרם יוגש כתב האישום שיהפוך לאבן נגף משמעותית מאין כמוה.

הניסיון מלמד כי על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת הבקשה (אחרי הכל מדובר בניסיון אחד ויחיד) הרי שנכון יהיה כי הבקשה תוגש אך ורק על ידי בא כוחו של הנאשם – עו"ד לרישום פלילי מנוסה ובעל מוניטין שטיפל בעבר במקרים דומים רבים. הרציונל שמאחורי ההמלצה הזו טמון כמובן בניסיון שרכש עורך הדין ובהיכרותו המעמיקה עם תקדימי העבר שאותם הוא יוכל לגייס לטובתו במסמך שינסח.

גם ההיכרות האישית בין הסנגור לפרקליטות עשויה לסייע

זאת ועוד, לא ניתן להמעיט בערכה של ההיכרות האישית בין הסניגור שמגיש את הבקשה לבכירי הפרקליטות שמקבלים אותה. ומכאן, שככל שתבחרו בעורך דין מנוסה יותר – כך יגדל גם הסיכוי כי תוכלו להותיר את החקירה מאחוריכם ולשוב לשגרת חייכם מוקדם ככל הניתן ללא כל הפרעה.

משרד עורכי דין שרון נהרי מתמחה בייצוג נאשמים וחשודים בהליכים שעיקרם סגירת תיק פלילי ושימוע לפני הגשת כתב אישום. באם קיבלתם לביתכם הודעת יידוע על פי סעיף 60א' לחוק סדר הדין הפלילי, אנו ממליצים לכם לפנות ללא דיחוי למשרדנו ולהגיע לאלתר לפגישה.

לאחר הפגישה נפנה לפרקליטות לשם קבלתו של מכלול הראיות הקיים בתיק ונתחיל לעבוד עליו באופן מיידי על מנת לסיים את ההליך כולו ללא נזק משפטי של ממש מבחינתכם. לא ניתן להמעיט בערכה של ההיכרות האישית.

זאת ועוד, בגלל שנחקרים רבים סבורים כי שמירה על זכות השתיקה, זכות יסוד במשפט הפלילי, תחזק את הראיות כנגדם, הרי שהם נוטים לנדב בעצמם גרסאות לחוקרים וזאת מבלי להיוועץ תחילה בעו"ד לחקירת משטרה – מדובר בטעות אסטרטגית קשה שהחוקרים רק ישמחו לנצל.