"הסדר הטיעון של שרה נתניהו – מעשה נבון"

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
צילום עמית שאבי

בשבוע שעבר, כלי התקשורת החלו לפרסם ידיעות בדבר הסדר טיעון עם הגברת שרה נתניהו, בפרשת המעונות. במסגרת אותו הסדר טיעון שנחתם עימה, היא תודה בעבירות קלות שאין בהן מרמה, ותשלם קנס בסך 55 אלף ש"ח. ללא קשר למקרה הספציפי של רעיית ראש הממשלה, אנו שומעים פעמים רבות על עסקאות הסדרי טיעון, בין אם מדובר בעבירות חמורות כמו הריגה, ובין אם מדובר על עבירות קלות כמו העבירה הזו, אך האם אנו יודעים באמת מהו אותו הסדר טיעון?

צילום עמית שאבי
צילום עמית שאבי

עו"ד פלילי שרון נהרי, מסביר בקצרה, מהו אותו הסדר טיעון:

"הסדרי טיעון בישראל, הם הסדרים שנעשים פעמים רבות בהליכים פליליים, והם מתחלקים לכמה נושאים ותחומים. כשיש בעיה בחומר הראיות, או לחילופין, המדינה או הפרקליטות לא רוצה שמתלוננת או מתלונן יגיע להעיד במשפט, נעשה תיאום הסדר טיעון. זהו למעשה סוג של מסחר בצדק, אבל הרבה פעמים אנשים, שופטים וגם הנאשם והצד התובע, מברכים על הסדר הטיעון, כיוון שהוא לא מבזבז את הזמן בבית המשפט. בנוסף לכך, קיים חשש שללא הסדר טיעון, הליך המשפט יכול לסכן את הנאשם או את הפרקליטות (לצורך קבלת מבוקשה)".

עורך דין צווארון לבן שרון נהרי מוסיף, כי "בהרבה מהמקרים, דברים מתאזנים להסדר טיעון, כפי שנעשה במקרה של שרה נתניהו. אני סבור שהיא עשתה מעשה נבון כאשר בחרה בהסדר טיעון, ובית המשפט ככל הנראה יקבל אותו".

 

עדכונים נוספים