כיצד ניתן להעמיד לדין אזרח בישראל על עבירה שביצע בחו"ל?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

"המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שרי אריסון, בעקבות העברת תשלומי שוחד בסך עשרות מיליוני שקלים, שנעשתה בקניה שבאפריקה". כותרות העיתונים ומהדורות החדשות עסקו רבות במקרה של שרי אריסון, אך כיצד המשטרה יכולה להעמיד לדין אזרח ישראלי, לאחר שביצע עבירה מחוץ לישראל? עורך דין צווארון לבן שרון נהרי מסביר:

"לפני כשלוש שנים, תוקן חוק העונשין בישראל, ונקבע כי על עבירה של שוחד לעובד בחו"ל, דהיינו ישראלי שמבצע עבירת שוחד, יוכל המשחד לעמוד לדין בישראל. ההעמדה לדין מתקשרת כמובן לעבירה שאותה ביצע – מתן שוחד או טובת הנאה כזו או אחרת, לעובד זר בחו"ל, פקיד, חבר בממשלה או איש ציבור. אנחנו רואים כי החמרת חוק העונשין, נועדה כדי להרחיב את המלחמה בשחיתות בארץ ובעולם".

"לכאורה, במקרה של שרי אריסון או בני שטיינמץ וגם במקרים נוספים, המשטרה החליטה להעמיד לדין את החשודים במדינת ישראל, באמצעות הפרקליטות, על אף שהעבירה בוצעה במדינה זרה. בהחלטה זו, יש כדי להרחיב באופן משמעותי את פרשנותה והרחבתה של עבירת השוחד כפי שתוקן חוק העונשין. אני סבור, שפעולה זו היא חלק מהמלחמה בשחיתות, וזהו דבר מורחב וחריג. לשיטתי, צריך להשתמש בפעולה זו בזהירות יתרה", אומר עורך דין פלילי נהרי.

עדכונים נוספים