משקיעים בביטקוין? החלטת בית המשפט המחוזי עלולה לסבך אתכם

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

לפני זמן קצר, פסק השופט שמואל בורנשטיין בבית המשפט המחוזי בלוד, לטובת רשות המיסים, שטענה כי המטבע הדיגיטלי ביטקוין, הינו נכס ולא מטבע, ועל כן כל הרווחים ממנו חייבים במס רווחי הון, עד 30%.

לפי עורך דין לעבירות צווארון לבן שרון נהרי, המשמעות היא "עד היום, הביטקוין ושאר המטבעות נחשבו כמטבעות דיגיטליים, ולכן הרווחים היו חייבים במס – רק על הפרשי שער החליפין שלהם. כיום, בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי וקבלת טענת רשות המיסים, המצב השתנה. המס על המטבעות הדיגיטליים ובראשם הביטקוין, עלה ויוגדר כמס על רווחי הון".

לפיכך, ניתן להסיק כי מי שסוחר במטבעות אלו, חייב לדווח על הרווחים לרשויות המיסים, כיוון שהגדרתם שונתה. בנוסף עו"ד שרון נהרי מוסר, כי רשות המיסים החלה במעקב אחרי סוחרי המטבעות, ובמידה ואלה לא ידווחו כחוק על רווחיהם, הם יקלעו לבעיות מול רשויות המס.

מנגד, עו"ד לעבירות מס שרון נהרי טוען, כי בעקבות חוק המזומן שנכנס לתוקף לא מכבר, עלולה להיווצר בעיה כאשר משלמים בעזרת מטבעות דיגיטליים אלו. "חוק המזומן אינו חל על מטבעות ביטקוין ודומיו, ולכן אני צופה שתהיה בעיה מסוימת באכיפת חוק המזומן, כאשר מדובר על מטבעות דיגיטליים. בנוסף לזה, בית המשפט קבע שמטבעות אלה הינם נכסים ולא מטבעות רגילים".

עדכונים נוספים