קנאביס, קוקאין ומה שביניהם: על עבירות סמים

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="5608" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]בסוף חודש מאי נכנסה לתוקף רפורמת הסמים החדשה – אי הפללה של צרכני קנאביס. המשמעות היא, שצרכני קנאביס שייתפסו על ידי משטרת ישראל לא יעוכבו לחקירה כפי שהיה נהוג עד היום, אלא יספגו קנס כספי בארבע הפעמים הראשונות שייתפסו, בהנחה שנתפסו עם כמות לשימוש עצמי.

אלא שאיזו כמות מוגדרת לשימוש עצמי, מה קורה אם נתפסים עם כמות גדולה יותר, מה בנוגע לסמים קשים יותר כמו קוקאין ואילו עבירות בכלל קיימות?

ראשית, קיימים כמה סוגים של עבירות בתחום הסמים: עבירות סחר, תיווך, ייבוא ו/או ייצוא ואספקה לצורכי הפצה ולא לשימוש עצמי, כשעל כל אחת מהעבירות עונש אחר.

שנית, בעקבות החוק, נוצרה הפרדה גדולה יותר בין סם הקנאביס (שימוש עצמי – עד 15 גרם) לבין שאר הסמים.[/vc_column_text][vc_empty_space height="12"][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_column_text]על פי פקודת הסמים המסוכנים, חל איסור על ייצור, החזקה ומכירה של חומרים המוגדרים כסמים כמו גם השימוש בהם. רשימת הסמים האסורים כוללת בין היתר קוקאין, הירואין, אסיד וכן סמי פיצוציות כמו נייס גאי.

הענישה

סעיף 7(ג) לפקודת הסמים מגדיר הבדלים קיצוניים בענישה – שלוש שנים על שימוש אישי בסמים קשים זאת לעומת 20 שנה על חשוד שנתפס עם סמים שלא לשימוש עצמי.

מה בנוגע לקטינים?

כמו בעבירות פליליות רבות, גם בעבירות סמים הטיפול בקטינים יהיה שונה מטיפול בבגירים. אם קטין נתפס בפעם הראשונה תינקט גישה עדינה יותר, שמטרתה לחנך ולמזער נזקים אצל אותו קטין. כמו כן, במקום מעצר, במשטרה עשויים למצוא לאותו קטין מסגרת טיפולית כדי לנסות ולשקמו.

האם החוק תקף גם על חיילים?dab-1870047_640

לאחרונה החליט צה"ל לשנות את מדיניות האכיפה שלו בכל הנוגע לקנאביס.

אם עד עתה חיילים אשר היו נתפסים בבדיקות שתן היו עומדים למשפט, כיום גם אם נמצא בדמם שאריות של צמח הקנאביס, הם לא יואשמו כל עוד עישנו סמים במהלך חופשה ולא במסגרת הצבאית. למעשה, חיילים שעישנו קנאביס עד חמש פעמים במהלך חופשות צבאיות לא יופללו.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_call_to_action content_size="normal" line="true" animation="shake"]

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080 או השאירו את פרטיכם:

[contact-form-7 id="3967" title="טופס אנכי הנעה לפעולה"][/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים