התפקיד המרכזי של עו"ד פלילי בפרשיות הלבנת הון

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עורך דין לשימוע - החשיבות של זכות השימוע הפלילי

במקרה בו נעצרתם או זומנתם לחקירה עקב חשד לעבירות הלבנת הון, עליכם להתייעץ מיידית עם עורך דין פלילי המנוסה בתחום זה ובתחום עבירות הצווארון הלבן. כך תימנעו מטעויות בשלב החקירה, טעויות שעלולות לפגוע בכם ובמידת העונש שלכם.

עבירת הלבנת הון הנה עשיית פעולה ברכוש אסור על מנת להסתיר או להסוות את מקורו, מיקומו, עשיית הפעולה בו וזהות בעלי הזכויות שלו. על פי סעיף 3 לחוק איסור הלבנת הון, מדובר ברכוש שמקורו בעקיפין בעבירה, או רכוש אשר שימש לביצוע עבירה. עורך דין לשימוע - החשיבות של זכות השימוע הפלילי

כנגד חשודים בעבירות הקשורות לצווארון לבן ולהלבנת הון ננקטים הליכים שונים, זאת בעקבות מלחמת החורמה שהוכרזה על ידי הרשויות בתופעה המדוברת. אותן רשויות עלולות להטיל עונשים כבדים על עבירות מסוג זה כמו חילוט רכוש אשר צמח כפועל יוצא של הלבנה, תפיסת רכוש אשר שייך לחשודים בחו"ל ובארץ, הקפאת חשבונות בנקים של חשודים לתקופות זמן ארוכות ועוד.

בל נשכח גם שבנוסף לכל העונשים שלעיל ישנה גם הרשעה פלילית לחשודים בעבירות הלבנת הון ובהמשך אף לענישה חמורה יותר שעלולה להגיע למאסר בפועל של עד עשר שנות מאסר, תלוי בחומרת העבירות כמובן.

כיצד תמנעו מהלבנת הון?

על מנת להימנע מראש מעבירה זו מוטב לדעת כי הלבנת הון מתבצעת באופן עקרוני על ידי הפקדת כסף בחשבון הבנק. אותה הפקדה מתבצעת בהטעיה ובמרמה בכל הקשור לזהות בעל הכספים המקורי. ישנם מקרים בהם עבריינים נעזרים בגורם משני אשר מנהל עסק שבו כסף המזומן משחק תפקיד מרכזי. כלומר, הגורם המשני יפקיד כספים מולבנים באופן מעורבב עם כסף לגטימי שעובר בעסק שלו. המפקיד, לאחר שיפקיד את הכסף בבנק, יוכל לעשות שימוש לגטימי לכאורה בכסף הזה, כגון העברתו לחשבונות אחרים, רכישת נכסים או השקעת הכספים בדברים אחרים.

חשיבות עורך דין פלילי

במקרה שבו זומנתם לחקירה או נעצרתם בגין חשד לעבירות הלבנת הון, עליכם להיוועץ באופן מיידי עם עורך דין פלילי הבקיא בעבירות צווארון לבן ובתחום זה ספציפית. באופן זה תמנעו מעצכם טעויות שאינן הכרחיות בשלב החקירה, אשר עשויות לחרוץ את דינכם בסיטואציות מסוימות, וכן תקבלו ליווי משפטי צמוד ומקצועי לכל אורך ההליכים השונים והסנקציות השונות שיבקשו הרשויות להטיל עליכם.

עדכונים נוספים