מורשע עם עבר פלילי: גזר הדין עלול להיות כבד יותר

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

אנשים בעלי עבר פלילי שמבצעים עבירה חוזרת ומועמדים למשפט, חייבים להיות מוכנים לכך שעברם הפלילי ישפיע בצורה ניכרת על חומרת גזר דינם. קביעה זו תקפה לגבי כל תחום בו אדם מורשע, אם מדובר על תעבורה, גניבה ועוד.

למרות הקביעה, בית המשפט יכול שלא להתחשב בכך שלמורשע אין עבר פלילי, ולגזור בכל זאת עונש כבד, למען יראו וייראו, מתוך כוונה להזהיר את הציבור. כך למשל, קרה בגזר הדין שעליו פורסם ב"כלכליסט": בית משפט השלום בת"א גזר מאסר של שנה בפועל לאדם שמכר דיסקים מזויפים, על אף הבקשה להתחשב בו, לאור העובדה שאין לו עבר פלילי.

עבר פלילי – מה זה אומר?

fvdfאדם ללא עבר פלילי הוא בדרך כלל אדם נורמטיבי שמצליח להשתלב בחברה ולהתנהג בהתאם לחוקים של המדינה. אדם בעל עבר פלילי ביצע מעשה המנוגד לחוק. ההוראה של מדינת ישראל היא לרשום בגיליון תעודת היושר כל מעשה פלילי אותו אדם עשה. דבר זה מבוצע על מנת להזהיר את רשויות החוק, מקומות התעסוקה ומוסדות החינוך כי מדובר על אדם שביצע עבירה בעברו וכי יש להתייחס אליו בהתאם.

עבר פלילי מהווה כתם ולכן רוב האנשים שביצעו מעשה פלילי זה או אחר בשלב מסוים של חייהם שוכרים את שירותיו של עורך דין פלילי במטרה למחוק את הרישום הפלילי שלהם. אנשים שעוברים על החוק בפעם השנייה לא יוכלו למחוק את הרישום, גם אם במקרים מסוימים ישכרו את שירותיו של עו"ד לרישום פלילי, והשופט יחמיר איתם בכל הקשור לגזר הדין.

החמרה בגזר הדין – עבר פלילי משפיע

כל אדם שפעל בניגוד לחוקי מדינת ישראל יקבל אזהרה או ייענש על ידי מערכת החוק והענישה בישראל. לאחר מכן, הדברים יירשמו בגיליון האישי שלו. ברור לכל כי מי שמבצע עבירה חוזרת הוא אדם המהווה סיכון לאחרים, שכן הוא לא למד בפעם הראשונה את אותו לקח אותו הוא אמור היה ללמוד ופיתח דפוס התנהגות בעייתי.

התפקיד של מערכת המשפט בישראל הוא לקבוע אם אכן מדובר בעבירה חוזרת ולשקול פרמטרים שונים המותאמים ספציפית לתיק שלו. בהתאם לכל אלו, יפסוק השופט מה יהיה העונש שיגרום לו להבין כי אין לו אפשרות לעשות כרצונו. דבר זה נעשה לעיתים על ידי החמרת גזר דינו (בהשוואה אל אנשים ללא עבר פלילי). עורך דין פלילי הוא איש המקצוע שיעזור לאותו לקוח על ידי פנייה אל בית המשפט, ערעורים על העונש הקיים, איסוף ראיות המעידות על מצב בעייתי בבית או נסיבות בעייתיות אחרות שבגינן נעשו הדברים. כל אלו על מנת לנסות לגרום לשופט להמתיק את העונש.

עדכונים נוספים